Tuesday, June 24, 2008

SURAT DARIPADA PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MASJID NABAWI, MADINAH


BERITA UNTUK UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA. SURAT INI DATANGNYA DARI SYEIKH AHMAD DI SAUDI ARABIA . "AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT DAN NABI MUHAMMAD SAW, WASIAT UNTUK SELURUH UMMAT ISLAM DARI SYEIKH AHMAD SEORANG PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MADINAH, IAITU DI MASJID NABAWI SAUDI ARABIA .


"Pada malam tatkala hamba membaca Al'Quran di makam Rasulullah, dan hamba sampai tertidur, lalu hamba bermimpi. Di dalam mimpi hamba bertemu dengan Rasulullah SAW, dan beliau berkata, " dalam 60,000 orang yang meninggal dunia, di antara bilangan itu tidak ada seorang pun yang mati beriman, kerana:


1.Seorang isteri tidak lagi mendengar kata-kata suaminya


2. Orang yang kaya yang mampu, tidak lagi melambangkan atau menimbangkan rasa belas kasih kepada orang-orang miskin.


3. Sudah banyak yang tidak berzakat, tidak berpuasa, tidak sholat dan tidak menunaikan ibadah haji, padahal mereka ini mampu melaksanakan. Oleh sebab itu wahai Syeihk Ahmad engkau sampaikan kepada semua umat manusia di dunia supaya berbuat kebajikan dan menyembah kepada Allah SWT.


"Demikian pesan Rasulullah kepada hamba, Maka berdasarkan pesan Rasulullah tersebut dan oleh kerenanya hamba berpesan kepada segenap umat Islam di dunia. Pesanan nabi:


a. Bersalawatlah kepada Nabi Besar kita Muhammad SAW.


b. Janganlah bermalas-malasan untuk mengerjakan sholat 5 ( lima )waktu.


c. Bersedekahh dan berzakatlah dengan segera, santuni anak-anak yatim piatu.


d. Berpuasalah pada bulan Ramadhan serta kalau mampu tunaikan segera ibadah haji.

No comments:


KLClock

Kuala Lumpur

Followers

Laman Chat


ShoutMix chat widget

Meta

Search This Blog